15 Treffer für Autor / Beteiligte = "Rocco, Lorenzo"
zu den Filteroptionen15 Treffer für Autor / Beteiligte = "Rocco, Lorenzo"
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Does kow skilled immigration cause human capital polarization?
evidence from Italian provincesBrunello, Giorgio ; Lodigiani, Elisabetta ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2017[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Does low skilled immigration increase profits? Evidence from Italian local labour markets
Brunello, Giorgio ; Lodigiani, Elisabetta ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2019[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Does mental productivity decline with age?
Evidence from chess playersBertoni, Marco ; Brunello, Giorgio ; Rocco, LorenzoBonn : IZA, 2013 - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Effect of immigration on depression among older natives in Western Europe
Escarce, José J. ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, December 2019[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
The effects of the Vietnam hunger eradication and poverty reduction program on schooling
Bertoni, Marco ; Huynh, Quynh ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, November 2019[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
If (my) 6 was (your) 9. Reporting heteogeneity in student evaluations of teaching
Bertoni, Marco ; Rettore, Enrico ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, August 2020[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Is childcare bad for the mental health of grandparents? Evidence from SHARE
Brunello, Giorgio ; Rocco, LorenzoBonn : IZA, June 2016[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
The labour market effects of academic and vocational education over the life cycle
Brunello, Giorgio ; Rocco, LorenzoBonn : IZA, 2015[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
The pathways to college
Agarwal, Lisha ; Brunello, Giorgio ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2019[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Procedures vs. incentives
the case of the university promotion system in ItalyDal Maso, Carlo ; Rettore, Enrico ; Rocco, LorenzoBonn : IZA, 2015[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Studying more to vote less: education and voter turnout in Italy
Harka, Elona ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, December 2019[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
A tale of minorities
evidence on religious ethics and entrepreneurship from Swiss census dataNunziata, Luca ; Rocco, LorenzoBonn : IZA, 2014[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Talking business: new evidence on how language shapes economic behaviour
Campo, Francesco ; Nunziata, Luca ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, November 2020[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Testing at length if it is cognitive or non-cognitive
Brunello, Giorgio ; Crema, Angela ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2018[Online Ressource] - Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Where do I stand? Assessing researchers' beliefs about their relative productivity
Bertoni, Marco ; Brunello, Giorgio ; Checchi, Daniele ; Rocco, LorenzoBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, August 2020[Online Ressource]