8 Titel

zu den Filteroptionen
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Delayed graduation and university dropout: a review of theoretical approaches

    Aina, Carmen ; Baici, Eliana ; Casalone, Giorgia ; Pastore, Francesco ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The economics of university dropouts and delayed graduation: a survey

    Aina, Carmen ; Baici, Eliana ; Casalone, Giorgia ; Pastore, Francesco ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Overeducation at a glance

    determinants and wage effects of the educational mismatch, looking at the AlmaLaurea data
    Caroleo, Floro Ernesto ; Pastore, Francesco
    Bonn : IZA, 2013
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Overeducation: a disease of the school-to-work transition system

    Caroleo, Floro Ernesto ; Pastore, Francesco
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Investing in human capital to boost growth!

    Caroleo, Floro Ernesto ; Pastore, Francesco ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : Institute of labor economics, November 2017
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Does vocational education pay better, or worse, than academic education?

    Chen, Jie ; Pastore, Francesco ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    "Study hard and make progress every day": updates on returns to education in China

    Chen, Jie ; Pastore, Francesco ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Updates on returns to education in India

    analysis using PLFS 2018-19 data
    Chen, Jie ; Pfann, Gerard A. ; Pastore, Francesco ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, January 2022
    [Online Ressource]