Titelaufnahme

Titel
Math scores in high stakes grades / Giorgio Brunello (University of Padova and IZA), David Kiss (Leibniz University Hannover) ; IZA Institute of Labor Economics
VerfasserBrunello, Giorgio ; Kiss, David
KörperschaftForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
ErschienenBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, May 2019
Ausgabe
Elektronische Ressource
Umfang1 Online-Ressource (13 Seiten) : Diagramme
SerieDiscussion paper ; no. 12338
URNurn:nbn:de:hbz:5:2-190720 
Zugriffsbeschränkung
 Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Volltexte
Math scores in high stakes grades [0.32 mb]
Links
Nachweis
Verfügbarkeit In meiner Bibliothek
Zusammenfassung (Englisch)

We investigate whether tests taken during a high stakes grade by German primary and secondary students produce higher math scores than in lower stakes grades. We identify a high stakes grade with the final grade of primary or secondary school, because good performance in that grade can affect future opportunities. Our difference-in-differences estimates show that high stakes increase math scores on average by 0.17 to 0.23 standard deviations, a sizeable effect.