Titelaufnahme

Titel
Cognitive, socioemotional and behavioral returns to college quality / Utteeyo Dasgupta (Wagner College and Fordham University), Subha Mani (Fordham University, University of Pennsylvania and IZA), Smriti Sharma (UNU-WIDER), Saurabh Singhal (UNU-WIDER) ; IZA, Institute of Labor Economics
VerfasserDasgupta, Utteeyo In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen In Wikipedia suchen nach Utteeyo Dasgupta ; Mani, Subha In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen In Wikipedia suchen nach Subha Mani ; Sharma, Smriti In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen In Wikipedia suchen nach Smriti Sharma ; Singhal, Saurabh In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen In Wikipedia suchen nach Saurabh Singhal
KörperschaftForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen In Wikipedia suchen nach Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
ErschienenBonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, April 2017
Ausgabe
Elektronische Ressource
Umfang1 Online-Ressource (37, 5 Seiten) : Diagramme
SerieDiscussion paper ; no. 10701
URNurn:nbn:de:hbz:5:2-121510 Persistent Identifier (URN)
Zugriffsbeschränkung
 Das Dokument ist frei verfügbar.
Volltexte
Cognitive, socioemotional and behavioral returns to college quality [3.47 mb]
Links
Nachweis
Verfügbarkeit In meiner Bibliothek
Zusammenfassung

We exploit the variation in the admissions cutoffs across colleges of a leading Indian university in a regression discontinuity framework to estimate the causal effects of enrolling in a selective college on: cognitive attainment, behavioral preferences, and Big Five personality. We find that enrolling in a selective college improves only females exam scores. Further, marginally admitted females in selective colleges become less overconfident and less risk averse while males in selective colleges experience a decline in extraversion and conscientiousness. Higher attendance rates among females explain the gender differences in returns to better college and peer environment.