28 Treffer für Autor / Beteiligte = "Woessmann, Ludger"

zu den Filteroptionen
 
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Can mentoring alleviate family disadvantage in adolescence? A field experiment to improve labor-market prospects

    Resnjanskij, Sven ; Ruhose, Jens ; Wiederhold, Simon ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Can online surveys represent the entire population?

    Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Simon, Lisa ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Can schools change religious attitudes?

    evidence from German state reforms of compulsory religious education
    Arold, Benjamin W. ; Woessmann, Ludger ; Zierow, Larissa ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, January 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Coping with change: international differences in the returns to skills

    Hanushek, Eric Alan ; Schwerdt, Guido ; Wiederhold, Simon ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, September 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Covid-19 and educational inequality: how school closures affect low- and high-achieving students

    Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Zierow, Larissa ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2020
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Culture and student achievement: the intertwined roles of patience and risk-taking

    Hanushek, Eric Alan ; Kinne, Lavinia ; Lergetporer, Philipp ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, July 2020
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Do party positions affect the public's policy preferences?

    Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Does ignorance of economic returns and costs explain the educational aspiration gap? Evidence from representative survey experiments

    Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, April 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Earnings information and public preferences for university tuition

    evidence from representative experiments
    Lergetporer, Philipp ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, May 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Educational inequality and public policy preferences: evidence from representative survey experiments

    Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, August 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Global universal basic skills

    current deficits and implications for world development
    Gust, Sarah ; Hanushek, Eric Alan ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Growing up in ethnic enclaves

    language proficiency and educational attainment of immigrant children
    Danzer, Alexander M. ; Feuerbaum, Carsten ; Piopiunik, Marc ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    How information affects support for education spending

    evidence from survey experiments in Germany and the United States
    West, Martin R. ; Woessmann, Ludger ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, November 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The importance of school systems

    evidence from international differences in student achievement
    Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, June 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Incentives, search engines, and the elicitation of subjective beliefs

    evidence from representative online survey experiments
    Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Income contingency and the electorate's support for tuition

    Lergetporer, Philipp ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, January 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Information and preferences for public spending: evidence from representative survey experiments

    Lergetporer, Philipp ; Schwerdt, Guido ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, May 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Information provision and preferences for education spending: evidence from representative survey experiments in three countries

    Cattaneo, Maria Alejandra ; Lergetporer, Philipp ; Schwerdt, Guido ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Wolter, Stefan C. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, November 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The legacy of Covid-19 in education

    Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Long-run trends in the U.S. SES-achievement gap

    Hanushek, Eric Alan ; Peterson, Paul E. ; Talpey, Laura M. ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2020
    [Online Ressource]