20 Treffer für Autor / Beteiligte = "Gershenson, Seth"

zu den Filteroptionen
 
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Are student absences worth the worry in U.S. primary schools?

    Gershenson, Seth ; Jacknowitz, Alison ; Brannegan, Andrew
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Conceptualizing grade inflation

    Tyner, Adam ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, May 2020
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The effect of community traumatic events on student schievement

    evidence from the beltway sniper attacks
    Gershenson, Seth ; Tekin, Erdal
    Bonn : IZA, 2015
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Experimental estimates of the student attendance production function

    Tran, Long ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    High times: the effect of medical marijuana laws on student time use

    Chu, Yu-wei Luke ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, April 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The impact of teacher demographic representation on student attendance and suspensions

    Holt, Stephen B. ; Gershenson, Seth
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The intergenerational transmission of teaching

    Jacinto, Alberto ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    LATE for the meeting

    gender, peer advising, and college success
    Ellis, Jimmy R. ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, May 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The long-run impacts of same-race teachers

    Gershenson, Seth ; Hart, Cassandra M.D. ; Lindsay, Constance A. ; Papageorge, Nicholas W. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2017
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Performance standards and employee effort: evidence from teacher absences

    Gershenson, Seth
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Quantile regression estimates of the effect of student absences on academic achievement

    Gershenson, Seth ; McBean, Jessica Rae ; Tran, Long ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The short- and long-run impacts of secondary school absences

    Liu, Jing ; Lee, Monica ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Short-run externalities of civic unrest: evidence from Ferguson, Missouri

    Gershenson, Seth ; Hayes, Michael S. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, July 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Should value-added models control for student absences?

    Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, May 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Stereotype threat, role models, and demographic mismatch in an elite professional school setting

    Birdsall, Christopher ; Gershenson, Seth ; Zuniga, Raymond ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, December 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Stress test: examining the evolution of teachers' mental health over time

    Holt, Stephen B. ; Wang,Rui ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2020
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Teacher expectations matter

    Papageorge, Nicholas W. ; Gershenson, Seth ; Kang, Kyungmin ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, August 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    What differences a day can make

    quantile regression estimates of the distribution of daily learning gains
    Hayes, Michael S. ; Gershenson, Seth
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    When paywall goes AWOL

    the demand for open access education research
    Gershenson, Seth ; Polikoff, Morgan S. ; Wang, Rui ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Who believes in me? The effect of student-teacher demographic match on teacher expectations

    Gershenson, Seth ; Holt, Stephen B. ; Papageorge, Nicholas W.
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]