21 Treffer für Serie (Nummer) = HT015596141 oder Serie = "Discussion paper / IZA "

zu den Filteroptionen
 
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Spillover effects of black teachers on white teachers' racial competency: mixed methods evidence from North Carolina

    Gershenson, Seth ; Lindsay, Constance A. ; Papageorge, Nicholas W. ; Campbell, Romaine ; Rendon, Jessica H. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2023
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Who refers whom? The effects of teacher characteristics on disciplinary office referrals

    Hayes, Michael S. ; Liu, Jing ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The pro bono penalty

    extracurricular activities and demographic disparities in bar exam success
    Birdsall, Christopher ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Blurred boundaries

    a day in the life of a teacher
    Gibney, Victoria Hunter ; West, Kristine Lamm ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Making the grade: the effect of teacher grading standards on student outcomes

    Gershenson, Seth ; Holt, Stephen B. ; Tyner, Adam ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2022
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Identifying and producing effective teachers

    Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    From referrals to suspensions

    new evidence on racial disparities in exclusionary discipline
    Liu, Jing ; Hayes, Michael S. ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, July 2021
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Conceptualizing grade inflation

    Tyner, Adam ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, May 2020
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Stress test: examining the evolution of teachers' mental health over time

    Holt, Stephen B. ; Wang,Rui ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2020
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The short- and long-run impacts of secondary school absences

    Liu, Jing ; Lee, Monica ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    LATE for the meeting

    gender, peer advising, and college success
    Ellis, Jimmy R. ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, May 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Should value-added models control for student absences?

    Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, May 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Short-run externalities of civic unrest: evidence from Ferguson, Missouri

    Gershenson, Seth ; Hayes, Michael S. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, July 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Teacher expectations matter

    Papageorge, Nicholas W. ; Gershenson, Seth ; Kang, Kyungmin ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, August 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    High times: the effect of medical marijuana laws on student time use

    Chu, Yu-wei Luke ; Gershenson, Seth ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, April 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The impact of teacher demographic representation on student attendance and suspensions

    Holt, Stephen B. ; Gershenson, Seth
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Are student absences worth the worry in U.S. primary schools?

    Gershenson, Seth ; Jacknowitz, Alison ; Brannegan, Andrew
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    What differences a day can make

    quantile regression estimates of the distribution of daily learning gains
    Hayes, Michael S. ; Gershenson, Seth
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    The effect of community traumatic events on student schievement

    evidence from the beltway sniper attacks
    Gershenson, Seth ; Tekin, Erdal
    Bonn : IZA, 2015
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Who believes in me? The effect of student-teacher demographic match on teacher expectations

    Gershenson, Seth ; Holt, Stephen B. ; Papageorge, Nicholas W.
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]