8 Titel

zu den Filteroptionen
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Apply yourself: racial and ethnic differences in college application

    Black, Sandra E. ; Cortes, Kalena E. ; Lincove, Jane Arnold
    Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Efficacy vs. equity

    what happens when states tinker with college admissions in a race-blind era?
    Black, Sandra E. ; Cortes, Kalena E. ; Lincove, Jane Arnold
    Bonn : IZA, 2014
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Too little or too much?

    actionable advice in an early-childhood text messaging experiment
    Cortes, Kalena E. ; Fricke, Hans ; Loeb, Susanna ; Song, David S. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, July 2018
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    When behavioral barriers are too high or low: how timing matters for parenting interventions

    Cortes, Kalena E. ; Fricke, Hans ; Loeb, Susanna ; Song, David S. ; York, Ben ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2019
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    A scalable approach to high-impact tutoring for young readers

    results of a randomized controlled trial
    Cortes, Kalena E. ; Kortecamp, Karen ; Loeb, Susanna ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, January 2024
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Can admissions percent plans lead to better collegiate fit for minority students?

    Cortes, Kalena E. ; Lincove, Jane Arnold
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, 2015
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    Match or mismatch? Automatic admissions and college preferences of low- and high-income students

    Lincove, Jane Arnold ; Cortes, Kalena E. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn : IZA, August 2016
    [Online Ressource]
  •  Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.

    A bridge to graduation

    post-secondary effects of an alternative pathway for students who fail high school exit exams
    Lincove, Jane Arnold ; Mata, Catherine ; Cortes, Kalena E. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
    Elektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2022
    [Online Ressource]