28 Neuzugänge
zu den Filteroptionenvom 30.10.2020
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Covid-19 and educational inequality: how school closures affect low- and high-achieving students
Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Zierow, Larissa ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, October 2020[Online Ressource]
vom 9.7.2020
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Culture and student achievement: the intertwined roles of patience and risk-taking
Hanushek, Eric Alan ; Kinne, Lavinia ; Lergetporer, Philipp ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, July 2020[Online Ressource]
vom 18.6.2020
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Religion in economic history: a survey
Becker, Sascha O. ; Rubin, Jared ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2020[Online Ressource]
vom 24.3.2020
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
The separation and reunification of Germany: rethinking a natural experiment interpretation of the enduring effects of communism
Becker, Sascha O. ; Mergele, Lukas ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2020[Online Ressource]
vom 19.2.2020
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Long-run trends in the U.S. SES-achievement gap
Hanushek, Eric Alan ; Peterson, Paul E. ; Talpey, Laura M. ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2020[Online Ressource]
vom 18.11.2019
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Information provision and preferences for education spending: evidence from representative survey experiments in three countries
Cattaneo, Maria Alejandra ; Lergetporer, Philipp ; Schwerdt, Guido ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Wolter, Stefan C. ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, November 2019[Online Ressource]
vom 11.4.2019
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Do party positions affect the public's policy preferences?
Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2019[Online Ressource]
vom 29.3.2019
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Incentives, search engines, and the elicitation of subjective beliefs
evidence from representative online survey experimentsGrewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, March 2019[Online Ressource]
vom 13.3.2019
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
The political economy of higher education finance: how information and design affect public preferences for tuition
Lergetporer, Philipp ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, February 2019[Online Ressource]
vom 24.9.2018
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Can online surveys represent the entire population?
Grewenig, Elisabeth ; Lergetporer, Philipp ; Simon, Lisa ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, September 2018[Online Ressource]
vom 13.9.2018
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Educational inequality and public policy preferences: evidence from representative survey experiments
Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, August 2018[Online Ressource]
vom 4.9.2018
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Testing
Bergbauer, Annika Barbara ; Hanushek, Eric Alan ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, July 2018[Online Ressource]
vom 25.6.2018
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Growing up in ethnic enclaves
language proficiency and educational attainment of immigrant childrenDanzer, Alexander M. ; Feuerbaum, Carsten ; Piopiunik, Marc ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, June 2018[Online Ressource]
vom 27.4.2018
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Does ignorance of economic returns and costs explain the educational aspiration gap? Evidence from representative survey experiments
Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, April 2018[Online Ressource]
vom 25.1.2018
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Skills, signals, and employability
an experimental investigationPiopiunik, Marc ; Schwerdt, Guido ; Simon, Lisa ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, January 2018[Online Ressource]
vom 28.8.2017
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Public opinion on education policy in Germany
Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn, Germany : IZA Institute of Labor Economics, August 2017[Online Ressource]
vom 29.11.2016
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
How information affects support for education spending
evidence from survey experiments in Germany and the United StatesWest, Martin R. ; Woessmann, Ludger ; Lergetporer, Philipp ; Werner, Katharina ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn : IZA, November 2016[Online Ressource]
vom 2.11.2016
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Vocational vs. general education and employment over the life-cycle: new evidence from PIAAC
Hampf, Franziska ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn : IZA, October 2016[Online Ressource]
vom 25.10.2016
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
Coping with change: international differences in the returns to skills
Hanushek, Eric Alan ; Schwerdt, Guido ; Wiederhold, Simon ; Woessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn : IZA, September 2016[Online Ressource]
vom 5.7.2016
- Das Dokument ist öffentlich zugänglich im Rahmen des deutschen Urheberrechts.
The importance of school systems
evidence from international differences in student achievementWoessmann, Ludger ; Forschungsinstitut zur Zukunft der ArbeitElektronische Ressource, Bonn : IZA, June 2016[Online Ressource]