Titelaufnahme

Titel
Impact of turbulence and degraded visual environment on pilot workload / Paul H. Lehmann, Michael Jones and Marc Höfinger ; Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2016
VerfasserLehmann, Paul H. In Wikipedia suchen nach Paul H. Lehmann ; Jones, Michael In Wikipedia suchen nach Michael Jones ; Höfinger, Marc In Wikipedia suchen nach Marc Höfinger
KörperschaftDeutscher Luft- und Raumfahrtkongress <65., 2016, Braunschweig> In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen In Wikipedia suchen nach Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Erschienen[Bonn] : [Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.], 2016, © 2016
Ausgabe
Elektronische Ressource
Umfang1 Online-Ressource (14 Seiten) : Illustrationen, Diagramme
URNurn:nbn:de:hbz:5:2-114575 Persistent Identifier (URN)
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Zusammenfassung

Offshore-Helicopter-Operations are frequently conducted in both turbulent and degraded visual environ-ments (DVE). This investigation assesses the combined influence of turbulence and DVEs on pilot workload to identify first limits for safe operations. Flight tests using a simulation model of the research helicopter ACT/FHS (Active Control Technology/Flying Helicopter Simulator) flight mechanics model were conducted in the Air Vehicle Simulator (AVES) at DLR Braunschweig. Tests were completed using four pilots, and results show the effects on pilot workload, task performance and control input activity. It was found that DVE and turbulence increase the workload and reduce task performance, but each in a different manner. Fur-thermore, the impact on control activity and pilot induced oscillation tendencies are shown to have depend-ency upon the environmental conditions.